2001 - Terrasses Coderch

ETSAB

, Febrer-Maig 2001

OBJECTE
La construcció del nou edifici  dela ETSABva deixar una zona de coberta com espai públic, però està infrautilitzada, mantenint-se en forma molt restringida a permanències eventuals de dia,  degut principalment a les mancancesd´equipament i de il·luminació adequada.Com que hi ha expectatives de potenciació global del espai, amb el projecte de la nova biblioteca i la connexió amb l´actualterrassa del bar, hem cregut oportú motivar l´ús d´aquesta part de coberta.

I per això amb el fi d´obtenir propostes d´i·lluminació per a la utilització nocturna de les terrasses, organitzem aquest Concurs de idees. La intenció es la de potenciar-les per activitats acadèmiques o lúdiques, celebracions, concerts, representacions teatrals, exposicions, projeccions, etc., amb una ambientació lluminosa especial i atractiva.

Les hipòtesis d´ús en son dues: la de us permanent del espai sense activitat especial i la de us per activitats puntuals organitzades. Igualment es tindrà de preveure la integració de la infrastructura elèctrica necessària per muntar equips específics, externs a la UPC, per casos molt especials com escenaris teatrals, equips acústics de gran potencia, etc..
Com anàlisi complementari es podrà ampliar amb l´ estudi a la terrassa del bar i la possible ampliació cap al Sud-oest.

El jurat valorarà principalment la qualitat compositiva en el disseny dels efectes, així com la del disseny propi del sistema, la seva composició i estructura formal. També serà valorada la qualitat tècnica de la solució, en quant a la versatilitat, facilitat i economia del manteniment i reposició de materials, el consum i la capacitat de reutilizació dels materials emprats en cas de quedar obsolets.

BASES DEL CONCURS

PARTICIPANTS

Podran participar tots aquells estudiants que estiguin cursant assignatures de primer o segon cicle d aquesta Escola.

Podran presentar-se propostes individuals o en equip de dos alumnes d´aquesta escola, així com de tres alumnes dels

que dos serien de la ETSAB i el tercer d´altres Escoles o Facultats de la UPC o d´altres universitats.

CONDICIONS DE PRESENTACIO

Els treballs que es presentin al concurs han de desenvolupar-se en base al material fabricat per alguna de les  empreses

patrocinadores, que col·laboren aportant ajut i documentació tècnica, i uns premis.

La proposta vindrà presentada sota un pseudònim de l´ equip concursant, escrit en l´ exterior d´un sobre tancat i signat, í en el seu interior hi haurà els noms de l´ equip concursant i fotocopies del resguard de la matricula .

El lloc de presentació dels treballs es la Secretaria de la ETSAB.

DOCUMENTACIO A PRESENTAR

S´inclouran plantes, alçats, seccions, perspectives, etc. a color necessàries per a fer comprensible la proposta i demostrar

els efectes desitjats.

També serà necessari subministrar fotografies dels models de llumeneres triats, així com dades de marca, model,

referència, i característiques físiques i luminotècniques. No es podran emprar models de varis fabricants en la mateixa

proposta.

S´aportarà el estudi del cost aproximat, amb els materials i treballs pel muntatge de les llumeneres complertes, i de la

infrastructura física i elèctrica a muntar. Així com del consum anual d´energía i manteniment, basat en un  funcionament de

1800 hores anuals en el us permanent i 200 hores en els reforços per als usos puntuals.

El format  serà DIN A2, amb un màxim de quatre lamines sobre suport rígid, amb la menció del concurs i del pseudònim.

Aquest concurs conta amb l´ajut i el patrocini de unes empreses luminotècniques que disposen de productes de alta

qualitat tècnica i de disseny,  com ERCO, iGUZZINI, Lledó, LUXO i altres, les quals oferiran informació i ajut tècnic als

alumnes. .

Com ajuda complementaria es podrà tenir accés a la informació tècnica i comercial disponible en el Laboratori Ambiental del Departament de Construccions Arquitectòniques I.

TERMINIS

No hi ha tràmit ni període d´inscripció prèvia, les propostes caldran ser lliurades com a màxim el divendres 11

de maig del 2001.

El jurat es reunirà per analitzar els continguts en el termini de quinze dies naturals després de la data de recepció i el

resultat es farà públic abans de  cinc dies hàbils següents, a continuació s´ obriran els sobres de la identificació i es

publicaran els noms reals dels equips guanyadors.

PREMIS

Es seleccionaran tres projectes finalistes, cada un d´aquets reberà per persona una llumenera de les empreses.

La ETSAB aportarà un Diploma acreditatiu del resultat a cada alumne guanyador.

Els treballs guanyadors es publicaran a la revista LUCES del Comité Español de Iluminación i en altres.

Tots els treballs presentats obtindran crèdits de Lliure Elecció, si  han estat tutoritzats i amb presentació prèvia d´un

avantprojecte, abans del 30 de març. La Direcció de la ETSAB estudia un sistema de valors progressius de crèdits en

funció de la participació o de assolir un dels tres premis, el qual es publicarà dins del mes de febrer.

Els treballs guanyadors passaran a disposició de la Escola, reservant-se al seu cas la opció de realitzar físicament la

solució mes vàlida per les seves conveniències, entre les tres guanyadores.

L´empresa luminotècnica amb el seu material seleccionat, i en cas de realitzar la seva opció, aportarà el material  per la

obra en condicions especials per la ETSAB..

JURAT

El jurat estarà format per el Director de la E.T.S.A.B  o qui pugui ser delegat per aquest,