2009 - 1r Concurs de fotografia - Llum Artificial

Primer concurso de fotografía realizado en la ETSAB con el tema principal de la luz artificial en la arquitectura.

CONCURS DE FOTOGRAFIA ETSAB-2009

(Clica sobre el cartell per veure les fotografies presentades)

El  Taller d’Estudis  Lumínics i la comissió de fotografia de Delegació D’alumnes dela ETSABorganitzem un Concurs de fotografia sota el tema “la llum artificial”, amb l’objecte de incentivar la mirada de l’espai, l’arquitectura i la ciutat en el regne de la nit, que no de l’ombra ni la foscor, dominat pel actual protagonisme de la il·luminació artificial .

Tenim interès en potenciar  la capacitat emocional i estètica dels  estudiants d’arquitectura en el camp dels disseny lumínic, (en totes les  seves variants) des d’una mirada  analítica  i critica de la realitat. fer aquest exercici d’observació permetrà descobrir les possibilitats creatives, d’emocionar, sorprendre i de transformar  amb la il·luminació artificial  el món visual que neix quan se’n va el sol cada dia.

OBJECTE

El concurs està dirigit als estudiants de l’ETSAB  i es subdivideix en dues modalitats diferents:

Modalitat  A:    LA LLUM ARTIFICIAL I ELS EFECTES PERCEPTIUS

Aquesta modalitat de concurs  pretén valorar imatges fotogràfiques en les que la llum artificial aporti una valor afegit, d’estètica, casualitat, emoció etc... a allò que estem veient. Son imatges  úniques, fotogrames  d’un instant sense continuïtat en el temps, d’ambientació lliure, però que gràcies a la llum artificial i els seus efectes  adquireix un valor estètic molt especial.

Modalitat B:    LA LLUM COM ELEMENT DE TRANSFORMACIÓ DE L’ESPAI

La capacitat de transformació, de canvi, de nova realitat que la il·luminació artificial aporta als objectes, l’espai, l’arquitectura, la ciutat, etc.. només  es apreciable mitjançant la comparació de la imatge durant el dia i la nit com si fos una pel·lícula congelada en el temps .

Amb un mínim de 2 i un màxim de 4 imatges d’un mateix tema ,  col·locades segons l’ordre fixat per l’autor es realitzarà una seqüència fotogràfica que expressi la transformació produïda.

No es tracta d’un exercici mecànic de documentació visual sinó d’un exercici crític sobre la capacitat d’intervenció  en el món de la percepció i de la definició espacial i arquitectònica mitjançant una determinada “ manera” d’il·luminar.

Es valorarà especialment  la qualitat, la singularitat i la capacitat crítica dels efectes capturats en les fotografies, deixant en un ordre secundari la qualitat tècnica.

BASES DEL CONCURS

PARTICIPANTS

Podran participar tots aquells estudiants de primer o segon cicle matriculats en aquesta Escola.

DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR

Les fotografies seran en format  de 30x40cm i en color (no s’admet el blanc i negre) en paper fotogràfic,

han de ser originals.

Els treballs  es presentaran sota un LEMA, que figurarà en un sobre tancat que contindrà a

l’ìnterior la següent documentació:

Modalitat  A      Una fotografia original i un sobre petit tancat on constarà a la part exterior el lema i a

l’interior  les dades de l’autor ( nom complert, curs on està matriculat i nº DNI)

Modalitat B     Un mínim de dos i un màxim de 4 fotografies i un sobre petit tancat on constarà a la part

exterior el lema i a l’interior les dades de l’autor ( nom complert, curs on està matriculat i

nº DNI)

CONDICIONS I LLOC DE PRESENTACIÓ

El treball es lliurarà en sobre tancat segons  l’apartat anterior enla Delegaciód’Alumnes de l’ETSAB 3a Planta. En horari de becaris.

CONSULTES O ACLARIMENTS.

Taller d’Estudis Lumínics. Dep. Construccions Arquitectòniques I, 7ªPlanta. Adrià Muros

Comissió de fotografia, Delegació d’Alumnes DEDA’B, 3ª Planta. Joan Guillaumat

TERMINIS

No hi ha tràmit ni període d’inscripció prèvia, les propostes amb tota la documentació

Complementària caldran ser lliurades entre els dies 17 al 23 de març  2009

El jurat es reunirà per analitzar els continguts en el termini de quinze dies naturals després de la data de

recepció i el resultat es farà públic abans de cinc dies hàbils següents, a continuació s’obriran els sobres

de la identificació i es publicaran els noms reals dels equips guanyadors.

PREMIS

Es seleccionaran tres treballs finalistes de cada modalitat. Els premis consistiran en material fotogràfic.

La ETSABaportarà un Diploma acreditatiu del resultat a cada finalista.

Es previst de realitzar una exposició al vestíbul Coderch (o el lloc designat per l’escola)  amb totes les

fotografies presentades. I es donarà la màxima divulgació possible al concurs.

Els drets de les fotografies presentades a concurs continuarà sent dels participants i d’aquelles fotografies premiades es reserven els drets a la seva publicació en tríptics, cartells o similars sempre

posant el nom de l’autor.

JURAT

El jurat estarà format per:

Un fotògraf  de reconegut prestigi

Un professor del Taller de Estudis Lumínics,

Un alumne dela ETSABnomenat perla Delegaciód’Alumnes

Logotip TEL - Gif2colors

Logo-dedab-gif.gif

logo%20departament%204.jpg

GUANYADORS:

CATEGORIA A:

• 1r Premi: Robert Pou amb "Blau metall"
  • 2n Premi: Aina Bigorra amb "La lluna la pruna"
CATEGORIA B:
  • 1r Premi: Clara Domingo amb "Capvespre"
  • 2n Premi: Rosa Solanellas amb "La foscor ens mostra les entranyes"

Veureu totes les fotografies presentades al concurs a l'inici d'aquesta pàgina, clicant al cartell del concurs.